Veelgestelde vragen

Aanmelden
Hoe kan ik iemand aanmelden?
Via een huisarts, wijkverpleegkundige, arts of transferverpleegkundige van een ziekenhuis wordt de aanmelding geregistreerd. Soms is er een wachtlijst en kan het even duren voordat men kan worden opgenomen. Na aanmelding wordt er een kennismaking gepland door een van de medewerkers van het hospice. In ons huis is plaats voor zes gasten.

Arts
Behoudt de gast zijn of haar eigen huisarts?
Het hospice is een samenwerkingsverband tussen Stichting Hospice Trajectum en Envida. Gasten die bij ons verblijven, kunnen een beroep doen op de diverse specialisten van Envida, zoals de fysiotherapeut, psycholoog en geestelijk verzorger. Bij opname in het hospice wordt de Specialist ouderengeneeskunde van Envida de hoofdbehandelaar. De eigen huisarts is uiteraard van harte welkom voor morele ondersteuning.

Bezoek
Is bezoek toegestaan?
Wij hanteren geen bezoektijden. Bezoek is 24 uur per dag welkom. We overleggen wel met de gast of bezoek gewenst is. Bij grote aantallen bezoek zal er gekeken worden wat de gast wil en of aankan.

Inrichting kamer
Mogen de gasten hun eigen spulletjes meenemen?
Ons hospice heeft een warme en huiselijke sfeer. Er is een gezamenlijke woonkamer, een stilteruimte en een luxe ingerichte wellness badkamer, waar onze gasten kunnen ontspannen en genieten. Elke gast heeft een ruime, luxe kamer die voorzien is van de modernste techniek, eigen sanitair en een privé terrasje. Dierbare spulletjes mogen worden meegenomen, zelfs kleine huisdieren zijn (in overleg) welkom.

Maaltijd
Wordt er gezamenlijk gegeten of kan dat apart?
We hanteren geen vaste etenstijden. De gast kan samen eten, maar kan er ook voor kiezen om dit op de kamer te doen. Het hangt dus van de groep gasten af waar en of er samen gegeten wordt. Dit is ook weer afhankelijk van de situatie en toestand van de gast(en).  

Kosten
Wat zijn de kosten?
De kosten worden vergoed door de ziektekostenverzekering. Het kan per verzekering verschillen wat er wordt vergoed.

Parkeren
Is er parkeergelegenheid aanwezig?
Hospice Trajectum beschikt over parkeerplaatsen in de nabij gelegen straten. Voor het gebruik van deze parkeerplaatsen betaalt de gast een borgsom die de familie later terug krijgt. 

Recensies
Beschikt Hospice Trajectum over recensies?
Op ZorgkaartNederland staan enkele recensies over Hospice Trajectum. Klik hier.

Vrijwilligers
Ik wil me graag inzetten voor de gasten van Hospice Trajectum. Hoe doe ik dat?
U kunt iets betekenen door u aan te melden als vrijwilliger. Het kan zijn dat u op een wachtlijst komt te staan. Zodra de aanmelding binnen is, wordt u uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Indien u mag starten, begint u eerst met een proefperiode van 3 maanden. Klik hier voor het aanmeldformulier. Bij het hospice hebben we de beschikking over vrijwilligers die bij ons komen koken, vrijwilligers die zich ontfermen over het tuinonderhoud en diverse vrijwilligers die tal van andere taken uitoefenen.

Wachtlijst
Is er een wachtlijst?
In ons hospice is plaats voor zes gasten. Er kan soms een wachtlijst zijn. Deze is echter van dag tot dag in beweging. Door goede samenwerking met andere hospices kan plaatsing meestal snel en niet te ver van huis worden geregeld. 

Zorg
Welke zorg verleent Hospice Trajectum?
Wij leveren 24 uur per dag zorg. De zorg is gericht op comfort en niet op herstel of aansterken. Wij werken namelijk niet mee aan levensverlengende behandelingen.

Hebben gasten een vaste verzorger of wisselt dit per dag?
Wij werken met een klein vast team van ervaren verzorgenden en verpleegkundigen. Deze worden ondersteund door vrijwilligers. 

Beschikt het hospice over documentatiemateriaal?
Ja, we hebben een folder en we publiceren elk jaar een jaarverslag. Via de link hieronder komt u uit bij het jaarverslag 2020.